In de toekomst gaan de auto?s door een tunnel onder het Westplein, naar de oude binnenstad. De kop van Lombok wordt deel van een hersteld en verruimd stadshart. Voetgangers, fietsers en het OV gaan op maaiveldniveau: de auto?s onderlangs. Zo wordt Utrecht aantrekkelijk en bereikbaar.
Bewoners van Utrecht, Lombok, West, buurtorganisaties, lombokcentraal, ondernemers, ondertekenaars,
... dat de Gemeente steeds verder dreigt af te wijken van de plannen die uit Visie A van het Referendum voortvloeien: geld dat voor het Lombokplein, de Westpleintunnel, of de Bevaarbare Leidscherijn was gereserveerd , is al gebruikt voor gaten in de begroting... De tunnel wordt weg geredeneerd op basis van berekeningen over knips en omleidingen, die de autostroom op het Westplein zullen terugbrengen tot ± 15.000 - 19.000, MAAR DAT IS NOG TE VEEL voor een weg op maaiveld.
Gemeente, creëer kansen voor een stadshart in het Stationsgebied.
Lees meer over ons toekomstbeeld op www.lombokcentraal.nl
Wij vinden dat: - 15.000 auto's op maaiveld is teveel. De Westpleintunnel is noodzaak - Kop van Lombok verruimd stadshart & aantrekkelijke toegangspoort naar oude binnenstad - Viva van Sijpesteijnkade. Behoud de panden, pas ze in. - Centrum, Corio en NS de lusten Lombok en West de lasten, dat moet anders! - Plaats voor voetgangers, fietsers, hoogwaardig openbaar vervoer en weinig auto's.
de Gemeente Utrecht om te besluiten vóór een tunnel en zo snel mogelijk op zoek te gaan naar manieren om dit plan te financieren. Geef uitvoering aan de ontwikkelvisie Lombokplein e.o. kies voor de tunnelplus variant en verwerk dit in de structuurvisie fase 2. Laat de stroom auto?s onder het Westplein door gaan. Zo ontstaat er een toekomst voor een verruimd stadshart met een Lombokplein als domein voor voetgangers en fietsers, met ruimte voor bussen, trams en het plaatselijk verkeer. Zo blijft het centrum van de stad aantrekkelijk en bereikbaar.
Alvast dank voor uw steun! Stuur de petitie zoveel mogelijk door. www.lombokcentraal.nl